Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

onsdag 20 april 2011

Ett gott pass

Igår la sig den svaga vinden vid sju tiden och jag lyckades få med mig två kanoter ner till kilen. Lite uppvärmning och sedan 3 x 1800 m i Cayennen ca 15 slag under tröskelpuls. Bytte till Huntern för att prova fotband och träna balans. Fotbandet kan jag korta lite till men det känns som om det kommer att fungera finfint. Efter lite balansövningar körde jag några 200 meters intervaller. Jag lyckades få rätt så god fart på Huntern, men den svarar så snabbt när jag lyckas få till teknik och balans i några paddeltag att jag inte får tryck i de nästkommande paddeltagen och kommer ur balans igen. Mer träning. Det börjar bli varmt i vattnet, nästan 10 grader C nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar