Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

tisdag 21 april 2009

Mina data

Jag heter Patrik Kjellman är född 1969 i Mölndal och växte upp i Skärhamn. Bor i Gunneby på Tjörn med min fru Camilla och våra söner Våge och Vinde. Fotboll var en stor del av fritiden fram till 1999. Segling tog över som fritidsaktivitet och jag seglar ännu. Motionär blev jag sensommaren 2008. Paddlar, löper och cyklar för att hålla mig i form. Med tanke på familj och hem måste träningsrundorna vara anpassningsbara, ibland korta och finnas nära till hands. Annars finns det inte tid till träning.
  • Längd: 182 cm
  • Vikt: 87 kg
  • Syreupptagning (VO2 max): Vet ej.
  • Vilopuls: 46 slag/minut

Pulszoner enligt Karvonenformeln (50% till 100% av pulsspannet + vilopulsen = träningspuls):



Jag tror mig ha kommit fram till att Karvonenformeln passar mig bättre nu när jag tränat med pulsklocka ett par månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar