Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

måndag 13 december 2010

Löpning en klar och kall vinterdag

Det nyper i kinder, näsa och öron. Starten blir alltid försiktig. Det känns som om jag skall brista, men efter någon kilometer kommer värmen. Jag älskar att springa när snön knastrar under fötterna. Naturen bjuder på extra vackra vyer. Vi är inte vana vid en lång och kall vinter på Tjörn. Två till tre dagar med snö, tö har det varit i många år. Vintern 2009 var kall och lång. Jag trodde inte att det skulle bli så i år också. Nu är det så, så jag bestämde mig. Ett par skor med dubbar och jag kan gå på vatten, blankfruset dessutom. Denna vinter får bli hur lång den vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar