Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

tisdag 23 november 2010

Provpaddlat Select Rush S

Select Rush är en helt annan paddel än Kajner 1 xs. Jag kunde nästan inte ta mig framåt de första hundra metrarna. Isättet stämde inte alls, men när jag doppade hela paddeln före jag la kraft på den blev det lite bättre. Greppet i vattnet kommer att vara gott bara jag får till isättet bättre. Lyftet ur vattnet tyckte jag gick väldigt fint och lätt, om jag inte parerade en våg för långt akter ut. För då satt den fast.
Underbar yta och form. Låg vikt och ett greppvänligt skaft. Jag tror inte att skaftet skall kapas lika på båda sidor vid montage. Missade lite där. Låsningen fungerar bra och ger 10 cm i längd och rätt tydlig gradskala. Delningen kräver en insexnyckel som går att fästa på delningen.
Längd: 212 - 222 cm
Paddlad: 217 cm, 45 till 50 grader

Det är spännande med nya utmaningar när vattnet är kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar