Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

söndag 5 april 2009

Nätrejset start # 1, 4/4

Första kortärmat-dagen i trädgården. Jag fick möjlighet att paddla på eftermiddagen och nu fick jag till en start i Nätrejset. Paddlade den röda. Det var knappt jag tog mig runt. Jag fick gå en hård match mot både huvudet och kroppen. Nu är jag helt slut i hela överkroppen, men nöjd att jag vann över mig själv. Jag hoppas verkligen att den röda är lite trög, för annars vet jag inte hur jag skall orka paddla 55 km den 8:e augusti. Tiden var 1:12:18 (en klar sistaplats) med medelfart på 8,3 km/h och max på 9,7 km/h. Pulssnitt 151 slag/min och max 168 slag/min. Jag måste se till att ha mer vätska i kroppen. Kramp i vänster men mest i höger underarm efter 5 km som jag lyckades tänja bort. I morgon skall det blåsa 7-11 m/s, så det blir nog ingen paddling då. ION-vantarna gav ingen skav idag heller, gott, men när jag inte släpper greppet om paddeln med påskjutshanden så korvar sig vanten vid fingrarna. Det känns bara positivt dock, för nu måste jag göra rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar