Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

tisdag 21 april 2009

Mål

För att göra träningen så rolig det går vill jag ha ett mål att sikta på. Är målet på gränsen av vad jag kan klara av blir det ännu roligare. DKM+ är orsaken till att jag började motionspaddla. Tränar gör jag för att jag mår bra av det, målen är kryddan.

Mål 2009:
  • DKM+ på 6 timmar, men är glad om jag klarar 6,5 timmar.

Delmål 2009:

  • Under 45 minuter på min 9,1 km:s löprunda.
  • Under 60 minuter på Nätrejset´09.
  • Behärska motionskajaksuppstigning (för säkrare paddling) före midsommar.
  • Cykling -

Möjliga/omöjliga mål 2010:

  • DKM+
  • Åre Extreme Challenge
  • Rönne Å Rännet
  • Orust Runt
  • GöteborgsVarvets seedningslopp
  • GöteborgsVarvet

2 kommentarer:

  1. Hejsan,

    Bra med mål men...

    ... jag tyckte din tidigare ambition verkade sundare med dubbla tider. Sikta på 6:30 och dröm om 6:00. Det är jätteskillnad mellan de tiderna och första DKM+ är mycket att lära sig banan mentalt, hur göra under lyften, dricka/äta och kissa osv.

    Dina övriga mål tror jag är sunda. Delmål (Nätrejs och uppstigning) är också jättebra!

    SvaraRadera