Mina data---------Mål---------Träningsplan---------Motionskajaken---------Paddel---------Förkyld---------H-båt---------Kajakprovardag

söndag 5 april 2009

Framsteg 5/4

Efter en relativt lugn morgon har det friskat i ordentligt på eftermiddagen. Det gick gäss i Gunneby kile, så kanske blåste det över 10 m/s och mer i vindbyarna. Kom ut på vattnet med TT:n strax efter klockan 17:00 och paddlade/balanstränade i ca 45 minuter. Vågade mig inte ut på längre sträckor (djupt vatten) så jag provade inte fullt ut om båten skar runt 9 km/h, men jag kunde ta i nästan allt jag orkar i motvinden och få upp god fart idag. TT:n skär vågorna finfint och torrt. Vågträningen i ca 30 cm vågor funkade också och jag badade inte alls idag. Det känns som jag är på rätt väg. Några veckor till, sen skall jag paddla Nätrejset i TT:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar